MENÜ

AMI-15 Vitorlás Kishajó
A magyar vitorláshajó



A cockpitban egymás mellett négy átlagos méretű felnőtt fér el, de a gyakorlat szerint elég, ha hárman ülnek egymás mellett. Ennek roppant egyszerű oka van, a kormányzás. Pontosabban, annak akadálya, a kormányos térde.        Ezt a méretek elképzelésének megkönnyítésére írom le. Személyem szerint bőven elég, ha max ketten ülnek egymás mellett, mert ugye ez nem Füke 37-es. Az ülőfelület szélessége megfelelő, csak a keménysége, és az oldalfal alacsonysága miatt kissé kényelmetlen hosszú távon. Mindezt feledteti a vitorlázás élvezete. Igazából jól el van találva, mert jóval kényelmesebb, mint egy versenynaszád, de nem is egy ötcsillagos jacht. Egy kis ügyességgel mindkét gond orvosolható. Az ülés keménysége párnával csillapítható, bár ez felvet benne némi aggodalmat. Ha mindkét oldalon van párna, akkor a szemben lévőt a szél belefújhatja a vízbe, ha meg csak az egyiken, azaz mindig alattam, akkor fordulásnál még azt is cserélgetni kell…                        Ezt a párnakérdést csak úgy megemlítettem, én még nem éreztem kiemelkedő fontosságúnak, így nem agyaltam rajta. A hát megtámasztására is kitűnően alkalmas a hajókorlát, ami még a fürdőzés utáni kimászást is megkönnyíti a fürdőlétrán. Ez viszont komolyan foglalkoztat, mert az én hajómon
még nincs, és néha jól esne kicsit hátradőlni. Ez olyan egyéni tuning dolog, mert nagyon sok hajón van már, melyiken milyen. Az utólagos elkészíttetése viszont nem kis összegbe kerül. A cockpit önürítős. Persze nem egy versenyhajót kell elképzelni lenzventilel, csak egy egyszerű lefolyót, ami valóban egy konyhai lefolyó. A hajó tükrén van kivezetve, a vízvonal fölött. Praktikusságát az támasztja alá, hogy álló helyzetben is kiürül az esővíz, ha nincs leponyvázva a hajó. Előző hajómon nem volt ponyva, és a tavalyi esős évszakban rengeteg vizet mertem ki belőle. Ez a lenzventil hátulütője, hogy csak menet közben működik. De akkor nagyon jól! A nagyvitorla behúzó alsó csigája fix ponton van rögzítve.
A kabintetőn, egy nyitható „tetőablak” van. Hogy menet közben, nyitott állapotban ne zavarja az orrvitorlát, ez ugye fordulásnál értendő, nekem a fockvitorla feljebb van „emelve”. Egyszerű módon az első él alsó sarka, és a Fock roller közé be van toldva, egy rozsdamentes laposvas. így a vitorla alsó élének a vonala, a felnyitott ablak felett van. Ezáltal nem akad bele a vitorla. Ezzel a komfort, és kényelem taglalását befejezném, kezdőalapnak jó, a többit lakva ismeri meg az ember. Összességében nagyon jó, szerethető kis hajó, igaz én elfogult vagyok, mert nekem is ilyen van.

 

Hírek

  • Frissítés
    2013-05-23 21:50:49

    Új évad, új kikötő, új fotók!

  • Frissítés
    2013-05-23 21:49:34

     

    Új bejegyzés a Hajónaplóban!

  • Frissítés
    2012-08-04 10:15:09

    Új fotók!

  • Fissítés
    2012-04-05 20:14:50

    Új bejegyzés a hajónaplóban!

  • Frissítés
    2012-03-28 18:28:29

    Új bejegyzés a hajónaplóban!

  • Frissítés
    2012-03-08 09:30:44

    Tipustársak aktiválva!

  • Frissítés
    2012-03-03 19:08:45

    Új bejegyzés a hajónaplóban!

  • Frissítés
    2012-02-29 20:32:12

    Új bejegyzés a hajónaplóban!

  • Frissítés
    2012-02-28 23:20:07

    Új bejegyzés a hajónaplóban!

  • facebook
    2012-02-10 11:34:01

    AMI-15 a facebook-on!

    Link a kezdőlapon!

  • Születés vagy Újászületés
    2012-02-01 22:38:39

    Egy kedves tipustárs munkáját követhetjük nyomon saját oldalán.  www.jablonkailaszlo.eu/category/hajonaplo/

Asztali nézet