MENÜ

AMI-15 Vitorlás Kishajó
A magyar vitorláshajó

https://www.youtube.com/watch?v=jXZXNWUuOcc



2011 Augusztusában vásároltam meg, egy kedves idős úrtól,aki 1997 óta használta. Nem nagyon volt neki társa, akivel vitorlázzon, a kora
miatt meg egyedül már nem akar rendszeresen kifutni, ezért eladta. Én vagyok a harmadiktulajdonosa. Vásárlásnál az anyagi lehetőségeim, és a hajó
tulajdonságai alapján választottam, mivel a Velencei-tó is szóba jött, mint
hajózási terület. Remekül kihasználható mivel tőkesúly nélküli, és szinte mindenhová eljut vele az ember. Nem utolsó szempont a kecses formája.           A nyújtottabb testű hajók vonalvezetését szeretem, a duci, mint például a B16, Win 22, Neva 22 távol áll tőlem. De akit elkapott a „szél” annak csak szép vitorlások vannak! Állapota a korát tükrözi, de nagyon jól karbantartott. Az alja rendszeresen alga gátlózva volt, csak a felső héj kívánja lassan a felújítást. Talán jövő télen lesz megcsinálva. Az idei szezon elött még a fa részeket, (kapaszkodók, kajüt ajtó, orrkilépő) lecsiszolom, és átlakkozom.                         A futókötélzet új. A Grósz cserére szorul. Már folyamatban van az új elkészítése. Egy öreg plakotex gyártmány volt rajta. Csendes István készíti az új, csuszkás rendszerűt az élköteles kivitel helyett. Lazy Bag (lusta zsák) került felszerelésre, hogy egy kicsit modernizáljam. Eddig a boomra volt feltekerve, és úgy ponyváztam.  Ezáltal több idő ment el a felszerelésre, a behúzó kötélzetet le föl szerelni, stb., főleg egyedül. Próbálom az eredeti állapotnak megfelelően alakítani,(a gyári jelzést elkészíttetni a vitorlára, stb.) az új technikával ötvözve. Ez persze nehezen megy, nincs fellehető anyag a típusról. Az orrvitorla is kapott takaróhuzatot, mert még „régi” UV csík nélküli. Az orrvitorla egyébként újszerű, a génuával együtt. Tavaly kapott újat, mert az előzőt egy széllökés kicsit megtépte.  A kötélzet hátra van vezetve a cockpitbe. Egy Mariner 2-es motorral van felszerelve. Ez a teljesítmény kiválóan mozgatja a hajót. Nem is használom sokat, csak a minimális távon, míg a kikötőből kiérek. Kiválóan indul, köszönhetően az évek alatt kialakult kezelési módnak. Vásárlás után együtt kimentünk a régi gazdájával, és minden fogást megtanított. A titok abban rejlik, hogy nem a leállító gombbal stoppoljuk le a motort, hanem egyszerűen elzárjuk a benzincsapot, így a motor leáll, miután elhasználja a vezetékben lévő benzint. Így nem szívja, meg magát nem koszolódik a gyertya, stb. A kikötőből való kihaladásnál nincs gond, nagy a Balaton. Behaladásnál, ki van tapasztalva, hogy hol zárjam el, hogy pont a kikötőhelyemig kitartson.

 

Hírek

  • Frissítés
    2013-05-23 21:50:49

    Új évad, új kikötő, új fotók!

  • Frissítés
    2013-05-23 21:49:34

     

    Új bejegyzés a Hajónaplóban!

  • Frissítés
    2012-08-04 10:15:09

    Új fotók!

  • Fissítés
    2012-04-05 20:14:50

    Új bejegyzés a hajónaplóban!

  • Frissítés
    2012-03-28 18:28:29

    Új bejegyzés a hajónaplóban!

  • Frissítés
    2012-03-08 09:30:44

    Tipustársak aktiválva!

  • Frissítés
    2012-03-03 19:08:45

    Új bejegyzés a hajónaplóban!

  • Frissítés
    2012-02-29 20:32:12

    Új bejegyzés a hajónaplóban!

  • Frissítés
    2012-02-28 23:20:07

    Új bejegyzés a hajónaplóban!

  • facebook
    2012-02-10 11:34:01

    AMI-15 a facebook-on!

    Link a kezdőlapon!

  • Születés vagy Újászületés
    2012-02-01 22:38:39

    Egy kedves tipustárs munkáját követhetjük nyomon saját oldalán.  www.jablonkailaszlo.eu/category/hajonaplo/

Asztali nézet