MENÜ

AMI-15 Vitorlás Kishajó
A magyar vitorláshajó



Méltatlanul elfeledett hajóról, pedig aránylag sok úszik
vizeinken, még sincs róla információ az interneten.

Ezen próbálok segíteni, itt az AMI tulajdonosok (mindenki) elmondhatják
véleményüket, tapasztalataikat, javításról, felújításról, átalakításról, a
gyártásról.

Vendégkönyv

Kép újratöltsée
  • Mohay Gergő (mohaygery@gmail.com)
    2021-10-13 07:13:35
    Sziasztok! Nagyon tetszik ez a hajó típus, már egy ideje keresgélek, de nem találtam sajnos svertes kivitelben eladót. Ha valaki tud egy példányt akkor legyen olyan kedves és keressen fel! Számom :06309203023,email:mohaygery@gmail.com
  • 2016-04-16 17:09:05
    Nekem is van egy Ami 15-ös vitorlásom Balatonfenyvesen. Csak gondoltam megosztom ezt az infot veletek. Üdv. Barna.
  • 2016-04-06 02:32:25
    Sziasztok, szeretnék csatlakozni a fórumhoz. Van egy AMI15 kishajonk melyet még Apám épített. A gyártótól vasaroltjk a héjazatot. Lassan 30 éve már. Most rajtam a sor, hogy s gyermekeimnek atadjam az élményt. Üdv. Hömbi Balatonfenyves-alsó
  • Joba Robert (joba.robert@gmail.com)
    2016-02-14 10:27:10
    Üdvözletem!

    Gratulálok a hajóhoz! Főleg a ballonhoz!
    Gondolom emiatt keresett 3 éve a sailing.hu-n.

    Jó szelet! Jóbarát II
  • mama
    2015-11-24 08:44:12
    Jó az oldal!mama
  • Urai Product Kft (uraiproduct@gmail.com)
    2014-09-04 14:57:25
    A múltkori bejegyzésem előtt láttam egy 2014-es bejegyzést. Azelőtt sajnos csak régebbieket. Remélem "él" még ez az oldal..?
  • Urai Produkt Kft (uraiproduct@gmail.com)
    2014-08-31 03:20:33
    Szeretném felvenni a honlap készítőjével a kapcsolatot, Ami-15 vitorlás ügyben! A fenti email címemre kérnék egy megkeresést! Köszönettel: Urai Product Kft
  • Hergár Jenő (hergarj@gmail.com)
    2014-05-26 14:53:57
    Sajnos anyagi okokból megválni kényszerülök kedvenc AMI 15-ös hajómtól. Kérem segítségedet, hogy vevőt találjak. Köszönettel: Jenő
  • 2013-06-14 17:32:27
    Szia Jabi! A felhúzható tőkesúly témában, van egy srác, aki átalakította a hajóját. Van egy jó honlapja a műveletekről, fotókkal ellátva. Többször belefutottam, de most nem találom sehol! Feküdj neki a témának, és megtalálod. (csak a Wágner úrra maradjon időd)Ha lesz időm kutatom én is.
  • 2013-06-12 12:03:14
    Na! Szépen alakul a társaság :) Jó a you tube-os videó! A tőkesúly jó ötlet, de csak nálatok. Itt nálam ahol ki fogom kötni a hajót mindössze 50-60cm a víz, így nem jó más, csak a svert. Nem mellesleg jó a homoko partra kifuttatni a hajót :) Nincs ötletetek egy felhúzható tőkesúly elkészítéséhez?
  • Pappert József (pappert@freemail.hu)
    2013-05-23 16:45:51
    Üdv. Igen. Ismerős?
  • 2013-05-20 04:05:46
    Üdv József! Maya=11427-20?
  • Pappert József (pappert@freemail.hu)
    2013-05-18 12:34:37
    Tobrukon lakom.Nekem is van egy AMI-15-ös svertes hajóm.Meg vagyok elégedve vele.MAYA volt a régi neve.
  • 2013-04-04 18:09:25
    sziasztok! egy szép tőkesúlyos Ami 15 vitorlásom eladnám. Hajólevéllel és komplett felszereléssel rendelkezik. 30.5005313
  • 2012-09-13 15:14:14
    Szia István! Kersed meg Jabi-t! Mig nem késő! Neki ha jól tudom, még nincs bent a svert-je. Talán ő tud segíteni. http://www.jablonkailaszlo.eu/category/hajonaplo/
  • ami 15 istvan (fatechkkt@vivamail.hu)
    2012-09-13 09:23:23
    . szia! mindenkinek. keresem az ami 15 eredeti svertrajzát vagy a svertkiles változat rajzát ,méreteit. Kérem segitségeteket. údv. istván .
  • 2012-09-04 05:03:58
    Sziasztok! Nagyon örülök, hogy ráleltem erre az oldalra. Én még csak most ismerkedem a vitorlázással. Teljesen kezdő vagyok, semmiféle tapasztalattal nem rendelkezem, sőt a "szak szavak" is kínaiak nekem. Azért is néztem ezt a kishajót, mert valahol azt írták ehhez még nem kell kishajós vizsga, tehát nekem mint totál kezdőnek jó választás lenne. (remélem jól olvastam). Sajnos nekem nincs semmi féle vitorlás ismeretségem sem, pedig tóparton lakom.. de egy barátommal elhatároztuk, hogy a közeli álmunk egy kis vitorlás a Balcsin, ahová rendszeresen lejárunk. A szerelem ott kezdődött, amikor a közelünkben kiskoromban megpillantottam egy vitorlást egy ház udvarán. Nagyon lepukkant volt, és én elhatároztam, hogy egyszer nagykoromban megveszem és felújtom. A mai napig is ott áll, de a tulaj nem akarja eladni (vagyis elakarja de irreális áron), pedig már totál tönkre van. (utólag tudtam meg hogy egy Assol 19 típusú) A kérdésem az lenne, hogy tudnátok e segtséget nyújtani abban, hogy hogyan kezdjük el az ismerkedést a sporttal? Akár milyen könyveket javasoltok, vagy hol és kinél lehetne esetleg egy picit bepillantást nyerni, akár kipróbálni, hasznos információkat kapni arról, hogy mi micsoda, hogyan működik ez az egész, mi kell hozzá? A segítséget előre is köszönöm, minden jó tanács és információ érdekel!
  • 2012-05-13 04:14:11
    Nekem is fa a lap része. Nincs vele gond.
  • 2012-05-11 03:21:00
    Szia. Árában van, és nem baj a fa lapát sem, csak arra kell figyelni, hogy a fa könnyebb a víznél, így a lapátot nem fel hanem lehúzni kell. Nincs ezzel semmi probléma de egy kis kézügyességgel ki is lehet cserélni.
  • 2012-05-05 13:28:38
    Sziasztok, köszönöm a sok segítséget, találtam egy gyári kormányt, a lapát ugyan fa, de nagyon jó állapotban van. 25.000.-t kérnek érte, de szerintem 20-ért odaadnák. Az sok érte?
  • 2012-05-05 12:05:34
    Szia Unci. :) Elküldtem levélben a méretet...
  • 2012-05-04 17:21:49
    http://sport.vatera.hu/vizi_sportok/vitorlazas/kormanylapat_vitorlas_csonakhoz_1585634792.html
  • 2012-05-04 16:06:57
    Vagy itt: http://www.sailing.hu/forum-topik/hajo-buhera-felujitas-kiegeszitk-es-egyeb-nyalanksagok/258413 stb
  • 2012-05-04 16:05:12
    Hát nem tudom honnan tudnál szerezni kormányt... Keresgélj a neten. Néha ki lehet fogni. Az biztos hogy nem két forint, ha profi műhelyben csináltatod. Vagy csináld meg te. Nem kell hozzá nagy tudás. A fórumokon találsz ügyes kollégákat, akik tudnak segíteni, ha mást nem akkor ajánlalnak valakit. Itt van egy pár ezermester: http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=0&na_step=30&t=9190435&na_order=
  • 2012-05-04 15:00:14
    Igen, jól be volt zárva :-( Lehetett vele fordulni mert átlendült az achteren. Most legalább megfelelő lesz a mérete. Mennyibe kerül kb. a kormány, illetve mennyiért készítenek újat ? Köszi.
  • 2012-05-03 16:46:36
    Hát jól be volt zárva.... Jó lehetett így fordulni. Sok sikert a pótlásához.
  • 2012-05-03 15:11:02
    Köszi, Siófokon egy zárt helyen. Egy hirdetőt felhívtam, és megkértem, hogy mérje le az övét. Azt mondta 301 cm. Amit elvittek az hosszú volt mert fordulásnál elakadt az achterbe.
  • 2012-05-02 15:43:21
    Szervusz! A méretben tudok(unk) segíteni. A hossza 260-270cm között van. Azt hiszem 267... Ha pontos méretet szeretnél, keresd Jabi-t, neki kéznél van a cucca, biztos leméri neked. Hol történt az eset?
  • 2012-05-02 09:54:35
    Sziasztok, nekem is egy AMI 15-m van. Egy hete feltörték és kilopták belőle a kormányt és a bummot. Szóval egy bummot keresek a hajóhoz. Már az is sokat jelentene ha a méretét tudnám, Ha valaki tudna segíteni, megköszönném.
  • 2012-04-24 16:37:58
    Szia Joe :)
  • 2012-04-12 08:01:02
    Szervusz Joe! Üdv a "klub-ban"! Szerencsés vagy. Neked könnyű lesz a hajódról infót szerezni, mert itt megtalálod a készítőjét is. Merre van a hajód? Dobj egy mail-t, és felírlak a társak közé. Jó szelet!
  • 2012-04-11 18:21:07
    sziasztok! Hozzám került a képeken látható tőkesúlyos Ami. Szívesen csatlakoznék a társalgóhoz! üdv.: Joe
  • 2012-03-13 19:54:21
    Köszi, próbálkozom. Kicsi a világ! Hát még a Balaton! :-) Örülök, hogy régi szép emlékek idéződtek fel - már ha szépek az emlékek, és nem csak szívás volt a mutatvány.
  • 2012-03-13 19:32:38
    Gratulálok a kezdeményezéshez és a elszántságodhoz! Megnéztem a galériát, és a tőkesúlyos Ami-15 volt az én hajóm réges- régen, én készítettem az egészet a műanyag héj kivételével. Megismerem a kapaszkodót a kajütfalon, illetve a komapasszt, de a háromszögletű motortartó bak lemeze végleg meggyőzött. Egyszer eltört a hegesztés, és így sikerült kijavítani valamiért. Az akkori nevére nem emlékszem sajnos, pedig egész nap törtem a fejem, de majd csak beugrik. még egyszer gratula az oldalhoz!
  • 2012-03-04 07:11:14
    Várom a fotókat! Bejegyzésed van már róla?
  • 2012-03-04 06:26:15
    Viszont a logo más...
  • 2012-03-04 06:24:43
    Szia. Megvan a rigg! :)
  • 2012-02-29 08:33:55
    Ki mit lát benne. Egy vitorláshajó a vizen. Vagy egy stilizált A betü. Mindkettő helytálló.
  • 2012-02-29 08:24:18
    Nagyon merem remélni! Mivel erről a típusról nincs adat, korabeli fotó ezért nem biztos. Az egyetlen régi fotón a vitorla teteje pont nem látszik. Az egyetlen nyom, az a „gyári” rajz, amit már átküldtem neked. Azon pedig ez szerepel. Mivel fekete fehér, nehezen tudtam eldönteni milyen színű legyen. Ha nem tudták volna reprodukálni ezt a logót, akkor maradt volna az AMI-15 felirat.
  • 2012-02-29 06:04:06
    Ez a logo az AMI eredeti logoja?
  • 2012-02-26 07:55:10
    Szerintem azzal az a gond, hogy „túl nagy”. Például, középen ott a differenciálmű háza, benne van a féltengely stb. Én marutiból csináltam az előző hajómhoz. Egy merev tengely. Nincs felesleges súly. 12”-os kerekek vannak rajta. A fékszerkezetet kiszedtem a dob alól. A fékdobot is le lehet könnyíteni, mert a fékfelület nem kell. Elég jól lehet rögzíteni a vázhoz, a kialakítása miatt.
  • 2012-02-25 20:21:53
    Nekem a zsiguli hidat ajánlották, de nem biztos, hogy újat készíttetek. Vadászok vmi. kedvező árú átalakítható futóra.
  • 2012-02-11 07:53:22
    Tipp: Maruti hátsóhíd tuti a tengelynek!
  • 2012-02-11 07:44:13
    Pontosan nem tudom, de kb.:300kg körül van maximum. Nem mértem le soha sem. Teszek fel fotót, amin, utánfutón van, hátha az segít a tervezésnél. De neked könnyű még, hiszen könnyen mozgatható még a tested, és csak alá kell építeni a futót. Az biztos, hogy görgős megoldást használj, mert lényegesen könnyebb a sólyázás. Pl.: ha alacsony a vízállás, egyszerűbb kihúzni, mert nem fekszik fel az alja. Nekem is elég nehéz volt felhúznom, mert nem tudtam rendesen aláállni. És még egy hiba az enyémen, hogy nagyon pontos a közepe, szinte megáll magától, mint a mérleg szára. Ezért a biztonság kedvéért, egy bak van a vége alá téve. Egy picit a vonófejen legyen a súlypontja. Az enyém öreg, mint a hajó, és persze nem közúti. Te vizsgáztatni fogod? Mert akkor jobb, ha veszel egy rendszámost, és átalakítod a Wágner aljához. A vízvonalnál árulnak görgőket. És valahol az indexen van utánfutós fórum.
  • 2012-02-11 07:17:16
    Lehet, hogy az én motorom is azért indul nehezen, mert vhogy megszívja magát? Bár az enyém inkább csak pár napos állás után csinálja a műsort...
  • 2012-02-11 07:12:58
    Szia. Meg tudod mondani, hogy kb. hány kiló a hajó, a szerelvényekkel együtt? Utánfutó tervezéshez kell.
  • 2012-02-09 19:45:22
    Szia! Láttam a sailing fórumokon is keresgéltél, de nem sok sikerrel...
  • kiss attila (kissati2@freemail.hu)
    2012-02-07 13:02:47
    Hello 2008 óta építek újjá egy orosz assolt már csak az alsó héj az eredeti talán a nyárra vizen lesz
  • 2012-02-01 19:31:45
    Köszönöm szépen! Drukkolok a hajódért!
  • 2012-01-31 08:13:54
    Nagyon jó ötlet, gratulálok, és sok sikert kitartást kívánok. Tegnap beszéltem a tiszai sráccal. Nagyon korrektnek tűnik. Azt mondja már vagy három éve nem csomagolta ki a vitorlát, úgyhogy nem tudja milyen állapotban van, de megnézi, lefényképezi és elküldi nekem. A rig többi része ok, de a veretek egy részét felhasználta. Most már hirtelen két lehetőség is van a hajó felszerelésére :)

 

Asztali nézet